Thunderhazel

2013-02-08
22:44:08

Äntligen!
Äntligen kan jag sova med fönstret öppet igen!
 
   Jag är en sådan som vill sova gott. De senaste åren har jag märkt att jag sover bäst utomhus, helst under bar himmel, men här hemma blir det gärna lite instängt. Så har det varit hela vintern. Ingen frisk luft om natten = dålig sömn. Inte konstigt att jag var så hängig ;)
   Vad jag märkte nu i veckan, var i alla fall att jag kunde öppna fönstret på glänt igen. Folk kanske tycker att jag är konstig, men det är så härligt att vakna till mitt i natten av att man fryser om handen, så man stoppar in den under det varma täcket och slänger en blick på stjärnhimlen innan man somnar om. Att vara nära luften på det sättet är en viktig del i mitt liv, då jag vill vara nära elementen.
 
Med andra ord, frisk luft om dagen är inte det viktiga för mig, utan allt händer på natten.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: